Pazartesi, Ekim 19, 2009

Üçüncü Ve Son Bölüm


Belki bu sefer şimdiki zamana kadar anlatmayı başarabilirim :)
Narkozun etkisimidir nedir oluşan balgamın giderilmesi için öksürük ilacı veriyorlar babama. Haliyle oda durmadan öksürüyor. Biraz tereddütle öksürdüğünden çokta iyi sonuç alamad0,ı haalen kullanıyor öksürmek için ilaç. Neyse bir ramazan gecesi idi. Henüz sahur olmamıştı. Babam kuvvetlice öksürdüğünde bi acı hissetmiş ama annemi uyandırmamış. Sahur olduğunda anneme "omzuma bi bakarmısın öyle bi acı hissettimki omuzum çıktı sandım" demiş. Annem hemen bakmış tabi "görünürde bişey yok bide oksür bakalım" demiş. Öksürmesi ile bir top yarısı kadar bi şişlik. annem şok olmuş tabi. sabahı zor etmişler hemen hastaneye gittik. Arefe günü olması hasebiyle Dr. Alper bey yoktu ama arayınca hemen geldi. Biz o gelene kadar kat doktorunun yönlendirmesiyle hemen akciğer filmi çektirdik. Görevli doktor ( sanırm Suat bey ) Bişey yok hava olabilir ama hoca mutlaka görsün dedi. Filmde bişey belli olmuyormuş meğer. o anki hislerim ne duyacağımın korkusunu dizginlemekti babacuuuma belli etmememk için. Alper bey geldi "film çok iyi anlamak içi bt ( bilgisayarlı tomografi ) yapalım" dedi. Filme indik sonuçları hemen alındı ( normalde böyle olmuyor ) Alper bey "su imiş bu" demesiyle ben ruh aleminde bi gidip geldim diğer tarafa. Bende başladım anam gibi olumsuz düşünmeye dedim içimden ama nafile. Babamın yanında da soramıyom ama Dr. beyi bi müsait bulsam hemen soracağım. ve neyseki buldum ve "alper bey bu su o ilk başta bahsettiğiniz su mu? " dedim. Bi su var ewet ancak fazla alacağız birazını dedi. Ben soruyu tekrarladım çünkü cevap beni pek tatmin etmedi. " yok o değil" dedi ama içimden bi ses bendeki telaşı gördüde ondan mı söylemedi acaba dedim. Ama artık dr. lar hemen herşeyi pat diye söylüyor hastlığı öğrendiğimiz ilk dr. gibi. Ama Alper bey daha duyarlı bi doktoıra benziyordu. bende ne renk ne benz var tabi. Söylemedi sandım ve o kattaki yetkili bir diğer dr. Serhan beye sordum aynı yanıtı aldım. Rahatlamıştım ama yinede bi kuşku var tabi. Kuşkularımı anacığımda körüklüyor tabi. Dr. Serhan beye sorduğumda babama çoktan müdahale yapılmıştı. Yeni bi diren taktılar biriken suyu tahliye için. Bu arada Zafer dayımı aradım, gelsinki birde o sorar diye. Sağolsun hemen geldi. Bizide olayı kendi dili ile anlatarak rahatlattı tabi. Manen tüm aile olarak ondan çok büyük destek aldık. Sanki bitek onamı inanıyordum ne, ewet galiba öyle...
Sonra eve gittik. Ertesi gün, yani bayramın birinci günü beşiktaşa gittim e bayram günü el öpmeye gidilir değilmi. Babacığımla bayramlaşmak için iyice hijyenikleşip yanına geldim herzamanki gibi elini öpecektim ( hijyene ameliyattan sonra 1 ay boyunca dikkat edin dediler. Ailesinden bşey olmaz sizin mikrobunuza bünyesi alışık ancak yabancılar çok gelmesin. Azar azar misafir kabul edin demişti dr. ) ama o beni çekerek sarıldı. Babama öpüp sarılmayalı o kadar zaman geçmiştiki çok duygulandım annecim ağladı zate. Ben hatırlamıyorum ne yaptığımı sadece doymaya çalıştım, yanındaydım hep ama özlemişim meğer...
Birgün sonra su akmamaya başladı ama şişlik ve onun verdiği rahatsızlık halen devam ediyordu. Bayram 2. günü yine gittik hastaneye. Tıkanmış meğerse, canlı canlı uğraştılar yine. Bayram günü gelip ilgilendi doktorlarımız ( hepsinden Allah razı olsun). Az bi acıdan şikayet etmez babam ama bu sefer acıdı dedi. Yatma ne kelime yatamıyordu bu süreç içersinde, yorgun düştü bi geçse şu günler diyordum. Yazmayı unuttum o sıvı kendi kendini toplayacakmış ancak biraz fazla olduğundan içerdeki ameliyat yerine zarar vermesin diye almışlar fazlasını. Korkularımız azalmıştı şükür...
Patoloji sonuçlarıda temiz çıktı ( gerçi beklediğimiz sonuç sayılırdı Frozenden dolayı ) Kurul toplanıp bundan sonraki aşamada bi tedavi olsunmu olmasınmı ona karar verilecekti. Kemoterapi yada radyoterapi. Kemoterapi olmaz blki diye ben tahmin ediyordum sonuçlar hasebi ile. Radyo terapiyi ise kesin olmaz gözü ile bakarken kuruldan Beyin için radyoterapi kararı çıktı. Haydaaa dedim tabi. Sağolsun Dr. Alper bey bize ne için olduğunu açıkladı da rahatladık bi nebze. Tamamiyle ileriye yönelik koruma amaçlı imiş. Güzel güzelde ya zararı iyi bişey değilki ışın bu. Akla, sinirlere dokuya zarar veren bişey. Az dozda olacağından hem yapma taraftarıydık hem değildik. Babamın bi tanıdığı İrfan beye danışmak hem birde beyin MR ı çektirmek için görüntüleme merkezine gittik. Mr da 4mm altında bi oluşum varsa belli olmayacağından bahsetti yinede çektirdik, temiz dedi tam bi laz beyni ded :) Bize mükemmel yardımcı oldu. İrfan bey sizede çok teşekkür ederim. İrfan beylede konuştuktan sonra biraz daha yaptırma taraftarı olmaya başlamıştık, ya görüntülenemeyecek kadar küçükse. İlerde başımızı taşlara vursak fayda etmez. Ne yapsak acaba yaptırsakmı yaptırmasakmı. Burhan abim yaptırmama taraftarıydı, Akrabamız dr Adnan sarıoğlu da öyle. Bayaaa bi araştırmadan sonra onuda yaptırmaya karar verdik.
Sonunda radyoterapi doktoru Esra hanımla bi düzenleme yapıp ( kendisinede danıştık, kurulda ortak karar almışlar diğer hekimlerle beraber o da oradaymış ) 12 seans almak için gün belirledik. Önümüzdeki perşembe günü bitiyor...
genel durumu en azından yatabiliyor. Biraz radyo terapiden dolayı sıkıntılar yaşıyor tabi. İnşallah bu tedaviden hiç zarar görmez aksine yarar görürde bu iş o gün biter. Rabbim diğer tüm hastalarada Güzel sonuçlar nasip etsin. Babacuğuma çok iyi bakmalıyız, ona çok iyi bakan anacuğumada çok iyi bakmalıyız. Şimdi o dr kontrolune girdi kronik karın ağrıları varda annemin. Onlarda geçecek inşallah annecim. Allah size huzurlu uzuuuun uzuuun ömürler versin, başımızdan eksik etmesin...

Bu süreçte bize destek olan;
Burhan Kızılkaya'ya ( her sıkıştığımızda bi telefonla hep yanımızda olduğun için )
Zafer Kızılkaya'ya ( Kritik anlarda koyduğun teşhisler komik olsada doğru çıkıyordu, desteğin bize güç veriyordu, dayımmm benim )
İbrahim Sarı ( büyük ibo ) ya ( Bal stoğumuzu sağlayan bitkisel uzman :) teşekkürler abiciğim )
Halalarıma ( değerli gözyaşlarınızla ettiğiniz dualar ve hatimler için )
Teyzelerime ( dualarınızı hiç bırakmadığınız için )
Diğer dayılarıma ( türübünde olmadığınız zaman kendimi zayıf hissediyordum )
Türübün ahalisine ( hiç bir akşam atlamadan işinizi gücünüzü bırakıp geliyordunuz. Bizi yanlız bırakmadığınız için )
Tüm akrabalarımıza ( her zaman arayıp sorup anlayış gösterdikleri için -Malum ziyaret yasaktı gelmeyin dedik bizi mazur gördüler- )
Babamın iş çevresi hatta müşterilerine,
Babamı tanıyan tanımayan tüm dua edenlere...
Rize çayeli büyükkeydeki Kurs hocası ve öğrencilerine...
Yorumları ile geçmiş olsun dileklerinde bulunan ve sıkılmadan yazının sonunu bekleyen siz arkadaşlarıma da çok teşekkür ederim...
Genel cerrahi binası 4. kat Göğüs cerrahi bölümü Doktorlarına ve hocalarına ve Özellikle Dr Alper toker Hocaya sonsuz teşekkürler...
Annnnneemmm Ençok sana teşekkür ederim. Hiç usanmadan azimle her an babamla beraberdin ona çok iyi baktın sana teşekkür az gelir anacığım seni çok seviyoz çok hemde çok. Babacım kıskanma anamla eşit senin sevginde :)
Kardeşlerim, Havva Esra İbrahim Esin güç birliğiniz için teşekkürler...
Eşim Yücel, Esra'nın eşi Mustafa ve Havva'nın eşi Yusuf, sizlerede hertür desteğiniz için ayrıca teşekkürler bilhassa moral verdiğiniz için...
Rabbim tüm bu saydığım kişilere hatta unuttuğum olduysa onlara ve tüm sülalenize ve bizede böyle üzücü şeyler yaşatmasın. Huzurlu, mutlu bilhassa sağlıklı ömürler versin, Allah hepinizden razı olsun...

6 yorum :

Nur dedi ki...

Ohhh yemin ediyorum oh çektim.
Canım dilerim inşallah herşey çok daha da yolunda gider ve eski sağlığına tam manasıyla kavuşur.
Babacığınız hürmetle ellerinden öperim rabbim kimsenin ailesine dayanılmayacak üzüntüler yaşatmasın. AMİİN.

Serra dedi ki...

Torunlarinin bile dugunu gorur saglik sihahhatle insallah. hadi gecmis olsun, moralinizi hep iyi tutun.

Adsız dedi ki...

OOoooooh çok şükür iyi haberlerinizi aldım Allah daha da iyi etsin nerde hasta varsa hepsine acil şifalar versin.İnşallah babacığında daha da iyi olacak şimdi önemli olan morali yüksek tutmak ve kontrollerini aksatmamak.Tabiki sizler bu dediklerimin en iyisini yapmış ve yaparsınız.İşte evladın hayırlısıda senin ve kardeşlerin gibi olur.Çevresi böyle olunca babacığında mutlaka daha iyi olacaktır eminim..
Sevgilerimle Aliye
www.e1y3.blogcu.com

Unknown dedi ki...

Öncelikle geçmiş olsun diyorum.Ateş düştüğü yeri yakarmış.Uzaktan neler yaşadığınızı anlayabilmek ancak yazabildikleriniz kadar.Rabbim bir daha böyle zor hastalıklar yaşatmasın..

Özlem dedi ki...

allah sevdiklerinizi size bagislasin. umarim babaniz ve annenizle beraber uzun yillar daha gecirirsiniz. yazilarinizi okudukca yasadiklarimi hatirladim. üç senede gecse babamın acısı hep içimi yakıyor. allah hepimize saglıklı ömürler versin insallah.

Adsız dedi ki...

abla ya mahvettin beni. artik sitene girmek istemiyorum yine okuyup aglicam diye.zaten ilk yazindan sonra bir iki gun iyi hissetmedim.ama simdi iyiyim.herkese tesekkur etmisin.bende sana cok tesekkur ediyorum.hep annemle babamin yaninda oldugun icin.onlari hic birakmadigin icin.tum burdaki arkadaslara sesleniyorum.ablam oldugu icin demiyorum, bu sitenin sahibi yeryuzune gonderilmis bi melektir.ben hayatimda onun gibi bir insan, daha gormedim.yok boyle biri yani.o kadar iyi ki.Allah sana gonlune gore versin.senide basimizdan eksik etmesin.oyle sansli hissediyorum ki kendimi.cunku benimmm ablamsin.esra