Çarşamba, Şubat 22, 2006

Dantel Anglez

Görüşmeyeli uzun zaman olmuş, yoğunluklar devam etse de bi düzen koymak işe yaradı. Artık düzenli olacağım. ( Ben bunu hep derim ama pek faydası olmuyo )....
Veeee işte döndüm. Hemde Dantel Anglezin yapılışı ile ( ammada büyüttüm diimii ).. Uzun zamandır kafama oymuştum ben bunu yapmalıyım diye. Yapamasaydım çatlardım wallaa! Neyse bi cd aldım ama sağolsun teyzecim pek anlaşılır anlatmasada ( yada ben anlamadım saatin geç olmasından ve uykumun ısrar etmesinden ötürü )başardım sonuçta.En büyük yardım Saadet'in ( fiyonk ) yayınlamış olduğu yapılış oldu. Oda bi yerde takılıp kalıyo bende. Bi türlü beceremiyorum, saat gecenin 3'ü ben adeta iplerin arasında anglez yapacam diye boğuşuyorum. Ama noooldu, azmim ve hırsım galip geldi, sonunda başardım. Umarım anlaşılır, anlaşılmadığı yerde kesinlikle yardım ederim. Bu dantel anglezde en gerekli olan şey. Başka örneklerde var zamanla onlarıda yayınlayacağım...
Resimlerin altlarına tek tek açıklamalarını yazacağım, hepinize kolay gelsin....




1: Normal bi şekilde 2 zincir çekilir...




2: Bir ilmek at ve sonra yeşil ok işaretinin gösterdiği yere yukardan ağağıya doğru tığla bi giriş yap...




3: İşte girişin şekli. Mavi ok işareti bi önceki resimde yeşil ok işaretinin gösterdiği yerdir.




4: Pembe ok işareti önceki yer(ler)de yeşil ( ve mavi ) ok(lar) ile gösterilen yerdir.Şimdi tığa ipi dola ve bir yeni ilmek al...





5: Yeni ilmeği çek ( beyaz ok ) Siyahı ise daha önce yeşil mavi pembe oklarla gösterilen yerdir. Sonra tığa ipi dolayıp zaten tığın üzerinde bulunan 2 ilmeğin içinden geçir ( yani normal sık iğne ilmeği )...





6: Sık iğnenin yapılmış hali. Şimdi de mor ok işaretlerinin gösterdiği yerlere dönüş yapacağız ( buradan itibaren 2. resimden sonrası tekrar edilir yanlız yukardan aşağı çivileme ilmek -tabiri caiz ise- sayısı bundan sonra 2 olacak. Yanlızca başlangıçta 1 tane oluyor. )




7: İki ilmeğin ( önceki resimde mor okla gösterilen ) birden tığa alınış şekli.




8: Çevir ve bir ilmek al tığın üzerine. 1 - 2 diye gösterdiğimiz çivileme olarak girdiğimiz ilmeklerin içinden ( ilk 2 tanesinden ) geçir.




9:Yeni ilmeğin geçirilmiş hali...




10: Resim 9. da tığın üzerinde kalan ilmekleride, tığın üzerine ilmek alarak geçir ve bitir. Turuncu okun gösterdiği yerdeki iki ilmğe tığla dikey ( çivileme dediğimiz ) bi giriş yap ve bu şekil ( 2. veya 6. resimden sonrasını buraya kadar sürekli tekrar ederek )devam et. İstediğin kadar yap.




11: İşte bu kadaar...
Ha! Bu arada üstr resimde kırmızı ok işaretlerinin gösterdiği yerlere kirpik diyolar, aklınızda bulunsun...

Not: Ben ağ ipi ile başladım yapmaya bakalım neler olacak. Pembe yün ile yapmamın nedeni anlatımı anlaşılır olsun diye. İnce iplerle anlaşılmadı, denedimde. Ama fikir çağrışımları yapmadı değil. Zaten benimkiler hep fikir olarak kalır hiç hayata geçen olmadıııı :(

YAKINDAN...

42 yorum :

NAZLICA dedi ki...

Nazlıcığım, keşke bir dilekmi dileseymişim, şu an bunu yapmaya uğraşıyordum ve sıkılıp blogları dolaşmaya başladım, senin bloğunda görünce şaşırdım kaldım. Çok güzel anlatmışsın bir de böyle deneyeyim bakalım. Bende senin gibi aklıma taktımmı rahat edemiyorum, huy işte. Kolaylıklar diliyorum, sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

tebrik edyorum çok başarılı bir anlatım olmuş. ama biraz daha gevşek örersen kirpikler daha belirgin ve güzel gözüküyor. bi de neyde kullanacağını bilmiyorum ama çanta sapı yapmayı düşünüyorsan, zamanla sarktığını göz önünde bulundurarak uzunluğunu ayarla. ben çantamı bir müddet kullandıktan sonra saplarını kısaltmak zorunda kaldım.

Birben dedi ki...

merhaba,
sitenizin yeni görünümü gerçekten çok hoş olmuş,üstelik danteli anlatışınızda çok profosyonel olmuş tebrik ediyorum.başarılarınızın devamını dilerim..

Adsız dedi ki...

ilk başta anlayamadım ama biraz uğraşınca ben de yapabildim. çantamın ön yüzünü de bitirdim. çok merak ediyorum,nasıl olacak acaba? çook teşekkürler nazlı...

Adsız dedi ki...

adımı yazmaya fırsat kalmadan göndermişim mesajı. heyecanlandım mı ne?
ayseaksu

nagice dedi ki...

canım dönmen ne güzel..

Adsız dedi ki...

Varya bugün bir arkadaşla konuştuk ve yapılışını nasıl bulurum diye. Naıl mutlu oldum gösterdiğinize. çok teşekkür ederim. Ben bu şekilde yaparak kazaklarımın üzerine dikip süslemek istiyorum. Nasıl olur sızce. Çok farklı bir şekilde kullanacağım ama.

Adsız dedi ki...

Eline sağlık Nazlı resimlerle çok güzel anlatmışsın ,yararlı olacak bir teknik bu sağol paylaşımın için

aysenceyiz dedi ki...

çok güzel anlatmışsınız. ellerinize sağlık. resimlerinizde çok güzel çıkmış. ben bu konuda çok zorluk yaşıyorum da:(
yakından çekildiği için karanlık çıkıyor diye düşünüyordum ama sizinkileri görünce bu fikrimden vazgeçtim. harika görünüyor resimleriniz. bir sırrı varmı acaba?

Rengarenk dantel dedi ki...

Nazlıca ( adaşcığım ) allah tüm dileklerini kabul etsin. faydam dokunduysa ne mutlu bana.

Hacercim bide gevşek örmeyen biri olsam neyse. ama yapamıyacam diye strese girmiş olabilirim ondan sıkı olmuştur belkide :)

birben teşekkür ederim yine bekleriz...

Çantanızı bende merak ettim doğrusu AYŞE AKSU . görüntüleyebilirseniz e mailinizi beklerim doğrusu merak ettim de. yapabilmenizede çok sevindim.

Nagihancım teşekkür ederim canım...

Arzucum ben öyle hızır gibi yetişenlerdenim ( deeermişim ) nazlıca da benzer duygular içerisindeydi de. doğrusu orjinal fikir kazaklarda süsleme olarak kullanma, emin ol güzel olur, başarılar...

Nalancım ben teşekkür ederim, inş. faydalı olur, inş. güzel anlatmışımdır, inş. anlaşılır olmuştur...

Ayşencim beğenmene sevindim. Resimlerle ilgili tek sırrım makinem. eğer ışık mükemmelse resimde mükemmeldir. Yani ben ne yazıkki resimlerimi gün ışığında çekemiyorum. çalıştığım yerde ışığın florasan olması nedeniyle böyle güzel çıktı. evde avizenin 5 lambasınıda yaksam sarı çıkıyo. bide tek sırrım var dedimya o da; makinemde ( bence bi çok makinede vardır bu özellik ) yakını net çeken bi özelliği var. lale işaretine benzeyen bi işaret var. makinenin klavuzna yada üzerine bi bakın bakalım varmı böyle bişey. yok ise ben size benim makinemin resmini web cameramla çekip size e-posta olarak atarım. bana nazlı resmi yolla demeniz yeterli. bekliyorum cevabınızı.....

akçahan dedi ki...

Nazlı öncelikle sayfanı güncellenmiş görmekten mutlu olduğumu belirteceğim. Zira epeyce uğrayıp dönmüştüm. Bu da tabii çok güzel bir iş ve güzel anlatmışsın. Teşekkürler.

manolya dedi ki...

Fotograflar ve anlatim süper Nazli'cigim. Hadi kolay gelsin. Serit bittikten sonra nasil bir örtü yapacaksin? Bana britler falan çok zor görünüyor, aslinda hep özenmisimdir. Sonucu sabirsizlikla bekliyorum.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Hoşgeldin. Resimler ve anlatım süper olmuş. Paylaşımın için çook teşekkürler.
Sevgiler,

Serra dedi ki...

Horozlu ornegin yapraklarindan gonlun ne cekerse yap nazli'cim, istedigin gibi de kullan.

NuR dedi ki...

Sevgili Nazlıcım, hoş geldin, bu kadar uzun ara verip özletmezsin kendini, inşaallah.
Tekniğini çok güzel bir şekilde anlattığın, makrame zinciri. Dantel anglez yapımında, desen tamamen bu zincirle belirlenip, araları, kolber ve filitre işleri ile bezenerek dantel anglez ortaya çıkar. Temeli senin verdiğin zincir oluşturur.
Sağolasın, ellerine sağlık.

Rengarenk dantel dedi ki...

Semanur yorumuna inşallah demek geldi içimden. teşekkürler......

Manolya'cım bi sonuç olursa beklediğine değecek, umarım olur. bende bu tembellik varken :)

Berrin, teşekkür ederim...

Serra çok teşekkürler Yakında çok yakında......

sennurcum, bunu bilmiyordum teşekkürler. Bu bilgiyi mutlaka yayınlamalıyım çünkü bilinmesi gerek. tekniğinadınında oluşan parçanında dantel anglez olduğunu sanıyordum ben. teşekkürler canım

Adsız dedi ki...

ablacigim ben esra.uzakta olmam nedeniyle bu gibi yeniliklerden pek haberim olmuyo.bildigin uzere yasadigim ulkede el isi biraz geriden geliyor.sadece el sanatlari degil her turlu yenilik ilk once turkiyede.bide ulkemizi begenmezler.ben burda yasamaya basladiktan sonra ulkemin ne kadarda ilerde oldugunu ogrendim.simdi gelelim bu isi nerelerde kullaniyorsun.yorumlarda canta sapindan falan bahsediliyor ama baska nerelerde kullanilabilir.basarilar.

Rengarenk dantel dedi ki...

Kardeşim canım sende o ülkede dura dura .......
sana e mail atarım bi resim, öğrenirsin.

Adsız dedi ki...

Merhaba. Öncelikle sayfan çok güzel olmuş tebrikler.Ve dantel anglez anlatımı harika. Mutlaka denemem lazım. Bende de danteller ve örgüler var. Beklerim

aysenceyiz dedi ki...

ilginize çok teşekkür ederim. ama galiba o özellikten benim makinamda yok. benimkinin markası casıo exilim. ama yinede resmi yollarsanız daha iyi inceleyebilirim. sevgiyle kalın..

Adsız dedi ki...

merhaba ben aysenhome dantel anglesi yapmayı çok istiyorum ama nasıl yapılacağını bu kadar güzel anlatan biriyle karşılaşmamıştım kitaplarda bile yok umarım devamı gelır arkadaşlarıma eklemek isterim seni izninle banada beklerim

HULYA dedi ki...

Nekadar güzel anlatmışsın adım adım.Hem de resimlerle.Bu güzel paylaşımın için teşekkürler.Ben de bloğuma beklerim.Sevgiler:-)SANDIK LEKESI

Adsız dedi ki...

Sağol paylaştığın için. Ve çok güzel anlatımın için.

aysenceyiz dedi ki...

e-mail adresim
ceyizlerim@mynet.com
bekliyorum

Adsız dedi ki...

allah razı olsun şu dantel anglez işini daha önce de biryerlerde denedim ama bir türlü yapamadım kısmet bugüneymiş teşekkürler

Adsız dedi ki...

adımı yazmayı unuttum dantel anglezle ilgili teşekkür etmiştim adım Afet

aysenceyiz dedi ki...

GÖNDERDİĞİN RESMİ ALDIM. İLGİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. AMA BENİMKİNDE BÖYLE BİR SEÇENEK YOK. BENİM MAKİNA KÜÇÜK KALINLIĞI 1 CM. EN 6CM.BOYU 8CM.
ASLINDA PEK ÇOK SEÇENEĞİ VAR. KLİP BİLE ÇEKİYOR AMA BU İŞARETTEN YOK. BENDE FLAŞI KAPATIYORUM ÇEKERKEN, ODANIN IŞIĞINDA ÇEKİYOR. ÇÜNKÜ FLAŞLA BEMBEYAZ ÇIKIYOR. DIŞARIDA GÜNEŞ IŞIĞINDA ÇEKERSEM BELKİ DAHA GÜZEL ÇIKARLAR. AMA ODA BENİ ÇOK ZORLAR. NEYSE BULACAĞIZ BİR ÇARESİNİ, TEKRAR TEŞEKKÜRLER....

Adsız dedi ki...

çok güzel bir şekilde anlatmışsın hemen denedim ve yaptım çok uzun zamandır yapılışını öğrenmeye çalışıyordum sana çok teşekkür ederim anglezin 2-3-4´lüsünün yapılışını anlatırsan çok sevinirim ben çok denedim fakat beceremedim yardımcı olursan çok sevinirim

Rengarenk dantel dedi ki...

bende denadim fakata henüz bi sonuç yok. üzerinde biraz daha durmam gerek...
Yapabilmernize sevindim, güzel yorumun için ben teşekkür ederim....

Adsız dedi ki...

arkadasim cok guzel aciklamissin.ben bu ornegi daha once cikarmaya calismis ama basaramamistim.guzel ve acik anlatimin ve resim desteginle ornegi cikarmayi basardim.tesekkurler.basarilarinin devamini dilerim.

Rengarenk dantel dedi ki...

size yardımcı olabildimse ne mutlu... güzel dilekleriniz için teşekkür ederim, İsminizi yazmamışsınız ama...

Adsız dedi ki...

valla hiç bilmiyorum anglezi ilk defa duyuyorum bunu yurt dısında yaptırıyoruz ablama ama nasıl yapıldığını bilmiyorum sadece dikiş iğnesiyle yapıldığını söylemişlerdi

Adsız dedi ki...

merhablar, blogunuzu dün gece buldum,dantel anglez i google da araken. blogunuzu zevkle gezdim. ve bu paylaşımınızı kendi blogumda bir başlık altında yayımladım. fakat blogunuzun tanıtımı yapılmıştır. yani linkinizi koydum hiç merak etmeyin. alıntıdır diye de ekledim. ama bunu buraya size yazmayı da bir borç bildim. bana kızmadınız umarım. .çünkü kötü amaçlı değil iyi bir amaç için kullandım.ve ayrıca sizin blogunuzdan aldığımı da belirttim. bende sizi bloguma beklerim.sevgilerle.

Adsız dedi ki...

nazlıcım,ziyaretin için teşekkür ederim. kızcaksın diye nasıl korkmuştum.hhihihi.ama neyse sen de benim gibi düşünüyorsun önemli olan paylaşmak bildiklerimizi.
nakışla ilgili birşey sormuşsun,''ip yürütme'' dediğim sanırım şey oluyo,sarma hani o teknikten bahsediyorum. ben bunu yine elde yapan bir ablanın 10 dk.lık göstermesi sonucu öğrendiğimden terimleri pek bilmiyorum da. ama o öyle birşey demişti. kumaşın tersinden ip,yani diğer ip kumaş altından gittiğinden üstei gözküen ipin ilerlemesine yardım ettiğinden sanırım ip yürütme diyolar ama sarıyosun.makinanın yaptığını kasnakta elde yapıyosun.
sadece çok geç ilerliyo. tabi hep yaparsan ilerler. ama boynumda düzleşme var o yüzden uzun süreli yapamıyorum. napiym böyle şeylerlede uğraşmaya bayılıyorum. o yüzden az az ara ara yapıyorum. hihihh.yine beklerim bende senin blogunu bağlantılar adı altında bloguma ekliycem nazlıcım. sevgiyle kal, hayırlı akşamlar

buzlubadem dedi ki...

Nazlı'cım, muhteşem anlatmışsın, sık iğne deyince bile aklına birşey gelmeyen biri olarak denedim ve oldu. Teşekkür ederim.
Bir de öğrenmek istediğim birşey var, bunun daha genişinden bahsediyorlar,geniş mi kalın mı onu da tam olarak bilmiyorum da, 2'li, 3'lü vs. Nasıl oluyor? Biliyorsan yardımcı olabilir misin canım? Çanta sapı için kalın daha uygun olabilir.

Rengarenk dantel dedi ki...

:)) demek sık iğneyide anlatmam gerek :))

güzel yorumun için çok teşekkür ediyorum. aslında bize yorum gelmesi blogları sürdürebilme adına bi vitamin gibi oluyor. neyse bahsettiğin 2'li 3'lü anglez anlatımları bende var. ben bi deneyeyim bakayım olacakmı. çünki o dergideki anlatımdan çok kendi çabamla bulmuştum belki bu 2'li ve 3'lü daha olaydır. ben yapamazsam sana yollarım anlatımları yanlız e postana ihtiycım olacak :)

bana e posta adresini ulaştır sana resimleri yolliim.

Adsız dedi ki...

resimli dantel anglez'i çok iyi açıklamışsınız.bu şeritle yapılan diğer iğneleride açıklarsanız sevinirim.Veya dantel anglez tekniklerini açıklayan kaynak ismi sitenizde verirseniz memnun olurum.Başarılarınızın devamını dilerim.

Adsız dedi ki...

çok iyi anlattınız,kolay gelsin

buzlubadem dedi ki...

Merhaba, sık kullanılanlar klasörümde gezerken görünce hatırladım, senin sitenden dantel anglez öğrenmiştim. Ben tarifdefteri'nden medura :)
Dantel anglez'le yeğenimin çantasına sap ve süs yaptım. Çantayı da tunus işi örmüştüm yine bloglardan öğrenerek...

Rengarenk dantel dedi ki...

meliha ( medura ) sevindim hem buradan anlayıpta anglezi başarmana hemde tarifdefterinden medura olmana :)
anglezin 2'li ve 3'lü sünü soranda senmişin demekki, gelecek inşallah yakında diyelim...

Adsız dedi ki...

yha ablacım varya kaç saatden beri bu örneği yapmaya çalışıyorum en sonunda yapabildim:)çok saol güsel anlatım olmuş

Adsız dedi ki...

hayırlı günler nazlı hanım...ellerinize sağlık herşeyi okadar güzel yapmışsınızki bayıldım.bu aralar bende anglez dantele merak sardım sayenizde kordonu yapmayı becerdim.sizden bir ricam olacak oda takımı için almam gereken malzemeleri yazabilirmisiniz bana.mesela kaç numara ip kullanacağım farkediyormu bilemedim.paylaşımlarınız ve herşey için teşekkürler...setametim@hotmail.com