Salı, Eylül 06, 2005

A Pile Etek


Dikişe el atmam ne kadar iyi oldu bilmiyorum ama yapıyorum acemice bişeyler. Bu gördüğünüz eteği anneme diktim. Kalıbını kendim çıkardım. Nasılmı? Tabiki Esranın yardımları ile. O dikişin ustası, eee kolay değil okulunu bitirdi....

Lisedeyken en güzel dikiş yapan kız O idi. Şimdide hiç yapmıyor. Bir ceket dikmişti hazır giyimden ayırt edilmiyordu. Ben onun kadar titiz çalışamıyorum sanırım. Elimden gelen gayteri sarfediyorum, bakalım ne olacak. Henüz annem bu eteğinin dikilmiş halini görmedi. Umarım beğenir. İzninizle anneme bi şey söylemek istiyorum ki şimdiden önlemini alsın. "Annecim! Beğenmediysen söyle, sakın beğenmiş gibi yapma, bak anlarsam karışmam :)... Gerçi bir öncekini beğenmiştin ama bu farklı o farklı". Neyse, bu modelin yapım aşamalarını çekemedim ama, artan kumaştan bi tane daha yaparak tarifini size sunacağım ve inanın dikiş makinesi kullanabilen herkes yapabilir. Benim hiç cesaretim yoktu 'bilemem, yapamam kumaşı ziyan ederim' diyordum. Bir gün pazara çıktım. A A! ne göreyim 1 ytl'ye kumaşlar var 'alıp denemeli' dedim. Ziyan olsada sorun değil. Nasıl olsa 1 ytl...







Kumaşı aldım (1 ytl), ona uygun fermuar (50 ykr) ve astar -tek en 150 cm.- (2 ytl şuraya bak astarı yüzünden pahalı deyimi tam uydu bu olaya yanii.) ve de dikiş makarası (1,25 Özellikle iyi makara tercih ettim, sağlam dikiş olması için çünkü terzi sakat :))...) aldım. Toplam 4,75 YTL'ye mal oldu. Bu miktarı daha da düşürebiliriz. Ben fermuar, astar ve makarayı pazardan almadım, alsaydım daha uygun olurdu.


A pile modelinde yapmış olduğum eteğin ayrıntıları:

A pile üst dikiş:

A pile etek ucu:

Gizli Fermuar:


Not: Fotoğraflar bölümü güncelleştirildi.

15 yorum :

pınar dedi ki...

eline sağlık nazlı. ne güzel olmuş. ben de izmirde A pile etek diktirdim yengeme 2 tane. daha giymedim. okulların açılmasını bekliyorum.

Meral dedi ki...

Çok güzel dikmişsin ya Nazlı. Özendim sana. Ben dikiş dikmeyi bilmiyorum bilmek isterdim doğrusu. Ama elimde herşeyi üşenmeden dikerim. 1 ytl ne kadar ucuza kumaş bulmuşsun

Serra dedi ki...

Benim cok begnedigim bir model de dikmissin Nazli. Hazir gibi gorunuyor. Annen ustune giyince sen de farkedersin eminim ki. Gule gule kullansin. Hakikaten de ucuza maletmissin, bu da ayri guzel.

Rengarenk dantel dedi ki...

beğenmenize sevindim arkadaşlar. meral inan bana yapabilirsin. istanbuldaysan fatih çarşamba pazarına mutlaka uğra. yinede kumaş dükkanlarını araştır önce ucuz bi kumaşla deneme yap. yardımcı olurum elimden geldiği kadar.....

incikboncuk dedi ki...

dikişe el atmakla bence çok iyi yapmışsın. Etek çok güzel olmuş. Klasik bir model olduğu için her çeşit kumaşla güzel olur. Şöyle desenli kumaşlarla yeni denemelerini bekliyoruz. Bu arada annen de bayaa ince bir bayanmış.

nagice dedi ki...

ellerine sağlık.çok güzel olmuş.bir zamanlar denediğim bir şey dikiş fakat bana göre değil.Sıkılıyorum.bu yüzden elsanatlarını tercih etmiştim.Annem dikiş işlerimizi hallediyor sağolsun..

Adsız dedi ki...

Nazlı ne kadar güzel olmuş. Ellerine sağlık. Annen iyi günlerde giysin eteğini.

acemice dedi ki...

nazlı çok güzel olmuş. bende seviyorum dikiş işini ama malesef makinam yok olsa pantolon bile dikerim yani galiba, herhalde, sanırsam :))) annen sağlıklı günlerde kullansın ellerine sağlık sevgiler...

Rengarenk dantel dedi ki...

teşekkürler.. bu şekil yorumlarınız beni daha çok yapmaya yönlendiriyor...

Adsız dedi ki...

ablacim ellerine saglik,guzel dikmissin.ama bide yakindan gormem lazim :).isin sakasi hakikaten guzel olmus.benim yardimlarimida abartmissin.cunku sen zaten marifetli bir bayansin.annecim gule gule kullan,benim diktigim etek gibi olmaz ama idare et.avustralyadan kucak dolusu sevgilerle...

Rengarenk dantel dedi ki...

hiç abartmadım yardımlarını, sıkıştığımda telefonla 'bu nasıl olacaktı?' diye sorduğum akşamı unutmadım daha. annemde güle güle kullanıyor zaten, gururla taşıyor yani, çünkü 2 haftada 2 etek hangi kızından görmüş? üstelik benden hariç iki kızı daha ( esra havva )var dikişin okulunu bitiren....
az dikerdin ama öz dikerdin, seninkisi kadar güzel olmasada İDARE EDİYORUZ napalım :)))

ismini yazmasada australia demesinden anlamışınızdır, kardeşim esra....

Adsız dedi ki...

ey gidi dünyaaaaa benden bahseden yok.kızım bende dikişin piri sayılmaz mıyım:))))hatırlatırım kırmızı gömleğimin kollarını karpuz kol yapmıştında ALLAH tan müdehale ettim ve engin dikiş bilgilerimden sana bi iki şey öğtrettim tabi anladıysan biliyosun kapasite meselesi:)))))bu arada unutmadan söliiim esra ablamda o kadar güzel dikiş dikemezdi :)))))) baş belanız
havva

eregliceyiz dedi ki...

canım siten harika ekliyorum senii sayfama iyi günler

travesti hatice dedi ki...

ayyyy. cok ama cok güzel etek bu ya.
bende kadin olsaydim ve böyle etekleri giyebilseydim keske. etek giyen kadin bence gercek kadindir.
etek kadin olmanin simgesidir.

etek giymek bence cok ama cok zevkli birsey.

Adsız dedi ki...

abla banada diksene nişanımız var etek bulamadım koyu kahve rengi 20 tl veririm ama kargoücreti senden sonra mızıkçılık yapma küsarim yoksa :( madurumda marudum hepten madurum :(